Emanuel Aloys Förster is tegenwoordig een bijna onbekende componist. Dat was in zijn tijd (nog geen 2 eeuwen geleden) wel anders. Hij was zeer actief en gewaardeerd als componist van kamermuziek (onder meer veel pianowerk, maar liefst 48 strijkkwartetten en het eerste 'Weense' sextet en octet met fortepiano). De vier strijkkwintetten die hij schreef zijn hier opgenomen door Les Adieux, bestaande uit Oude Muziek Rotten Mary Utiger (oa. Musica Antiqua Köln, Orkest van de 18e Eeuw, La Stagione Frankfurt), Ursula Bundies (oa. Das Kleine Konzert, Musica Alta Ripa), Bettina Ihrig (Collegium Carthusanium, Capella Agostino Steffani), Hajo Bäss (samen met Reihard Goebel oprichter van Musica Antiqua Köln) en Nicholas Selo (studies bij Bylsma en Suzuki).Originele muziek: zo is het eerste stuk op deze dubbelcd een vrij unieke combinatie van Fantasie en Sonate voor strijkkwintet. De dubbelcd is nog nieuw en in folie verpakt. Meer moois? Zoek op Soest en vind 1685. |
| meer info |
Klassieke muziekcd's: NIEUW: Förster (1748-1823): String Quintets / Les Adieux 2CD
Labels:
Klassieke muziek,
pianomuziek,
symfonisch orkest
Geen opmerkingen:
Een reactie posten